onsdag 24 juni 2009

Borta bra men hemma bäst!

Tänk vad en vecka går fort. Igår kom vi hem efter en veckas
underbart skön och avkopplande semester på Mallorca.
Det var precis lagom varmt och kvällarna var fantastiska.
Här är en bild från vår balkong. Hotellet var helt ok och
utsikten likaså. Vi bodde vid Playa de Palma och det var
bara 12 km in till Palma centrum.

En dag åkte vi det gamla tåget upp till Soller och
därifrån spårvagn till Port de Soller nere vi havet.
Här är vi ute på en promenad i Soller. Det var mysiga
gränder men det var tyvärr inga affärer öppna till
min förtret men till makens stora glädje.

Är man som jag gift med en idrottslärare blir det lätt
lite hurtigt på semestern så vi cyklade de 12 km in till
Palma ett par kvällar. Lite för svettigt dock, enligt min åsikt,
men den här kvällen ser jag riktigt glad och nöjd ut
för då tog vi bussen istället. Här står jag framför katedralen
i Palma vilken det ligger en vacker liten damm framför.

Den sista kvällen var vi på en mycket romantisk och exotisk bar
som heter Abaco och den ligger i den gamla delen av Palma,
alldeles bredvid katedralen.
Baren ligger på en gammal innergård med grönskande
trädgård och hundratals frukter, färska blommor,
exotiska fåglar som kvittrar, levande ljus och
underbar klassisk musik.
Det var inte helt fel att sitta där och ta en San Fransisco.

Här är en bild från det övre planet där de hade en
vacker gammal lägenhet inredd.

När vi kom hem mötte oss ett fantastiskt väder i Sverige
och grönskan som slog emot oss var bedårande.
En första Bonica-ros hade slagit ut i vår rabatt.
Visst är rosor fantastiska eftersom de har
så lång blomningstid.

De vita klockorna hade också slagit ut vid stenmuren.

Den rosa verbenan var också helt makalöst fin
så vi kände oss riktigt välkomna hem.

Mycket blommor blev det idag men jag måste också
berätta att jag tycker att det är så kul att så många
har uppmärksammat min tävling. Ni som inte
har kommenterat kan göra det till och med 28/6
i mitt förra inlägg så har ni chans att vinna kuddfodralet.

Nu har jag dessutom ordnat med en räknare så att jag
ser hur många som varit inne på bloggen och det var
hela 500 på en dryg vecka. Jätteroligt!

Nej, nu måste jag gå och sova på söta örat för imorgon
skall vi ha kalas för Linnea som fyller 24 år.

5 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Ni verkar ha haft det jätteskönt! Ha en fortsatt skön vecka! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem säger jag också. Vilken härlig resa ni gjort. Och vilken tur att mötas av värme och sol även här. Du har så fina blommor i din trädgård, det är nu det är som vackrast.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder! Soller såg riktigt vackert ut. Nu längtar jag ännu mer iväg på semestern! Men idag är det så varmt att jag inte orkar packa. Ska lata mej i en solstol. Mina tjejer sover hos mormor o morfar i stugan så här är såå tyst o stilla.
    Tack för vintipset!
    Gratta Linnea också!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Så jag har saknat dig och din blogg! Nu är jag glad att ni är hemma igen och att ni fick en precis så skön och avkopplande vecka som ni önskade er. Mallorca är fantastiskt med det bästa av allt ljuvligt länderna runt medelhavet erbjuder.
    Visst är det skönt att känna att "hemma är bäst". Dina fina blomsterbilder visar så tydligt hur underbart vackert vi har det Sverige denna tid.
    Ge söta Linnea en grattiskram från mig
    //Eva-Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej! Faktiskt första gången jag kikar in till dig! Vad härligt ni verkar haft det på Mallorca ser jätteskönt ut! Ha det gott! Kram från Maria

    SvaraRadera