söndag 7 juni 2009

Nationaldagsfirande och nyheter från Frejas boning


Då har ännu en helg gått och det har varit full fart
i stan med firandet av studenter och Eskilstunas
350-årsjubileum. Det har bjudits på mycket bra
underhållning men tyvärr har vädret inte varit det bästa.

Idag kom Fia hit och hämtade sina smycken och jag
tror att hon kommer att gilla dem. Titta gärna in
i hennes fina blogg Fias drömmar.

I fredags eftermiddag var jag och hämtade den här spegeln
hos tjejerna på Frejas boning. Jag hade tänkt ha den under
den blivande hyllan i vardagsrummet. Jag var lite orolig att
maken inte skulle tycka om den men den blev godkänd.
Maken har åsikter om det mesta och det är roligt. Som tur
är gillar vi nästan alltid om samma saker.

Den här skålen är förgyld med äkta silver och
den passar både till allt möjligt.
Gå gärna in på www.frejasboning.com och
titta på deras vackra dukning med dessa skålar.

Vasen och vinglaset tyckte jag också mycket om.
Tennbrickan blir fin till ljus eller kuverttallrik.

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar till sommarlovet börjar
så det känns verkligen helt fantastiskt bra.
Jag önskar er alla en bra sommarvecka med hopp
om lite varmare och soligare väder!

10 kommentarer:

  1. Hej Maria!

    Jag har inte varit inne på din blogg på länge, men nu tog jag mig tid till det. Åh, vilka vackra foton du tar! Inte visste jag att du är så proffsig med kameran. du skriver dessutom så poetiskt. Jag blev verkligen glad av att sitta och läsa och titta ikapp på din blogg.

    Idag har jag varit på den stora jubileumskonserten i Fors kyrka och hört bl a förklädd Gud. Nu väntar jag på resultatet i valet till EU-parlamentet. imorgon väntar vardagen igen.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilka fina saker du visar! Skönt att det snart är sommarlov för dig, ha en bra vecka! Kram helena

    SvaraRadera
  3. Behöver du snapsglas?Synd att vi ivte bor närmare varandra...har 12 Helga jag inte behöver längre!

    Otroligt inspirerande blogg,lika kul varje gång man kikar!

    SvaraRadera
  4. Åhh så söt spegel! Hade mannen nobbat den så hade jag knäppt honom på näsan;-) hihi
    Jag vet ju hur det är med madonnorna....
    Måste vara en vacker butik. Den försilvrade skålen blir jag riktigt kär i! Ljuvlig!
    Idag skiner äntligen solen från en klarblå himmel!! Kanske sommar på g...
    Ha en fin vecka! Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Hej vilken fin blogg du har! Så härlig inspiration

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  6. Jättefin spegel och tur att mannen tyckte om den;-)
    Ha det bra
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  7. Hej där! Hittade in till dig, kul!
    Jättefin spegel och fin blogg!
    Ha det så gott och en önskan om bättre väder.
    Här uppe hos mig var det minusgrader igår natt.
    Hälsningar från norr men där ljuset är framme hela dygnet!
    Carin

    SvaraRadera
  8. Kikar in och säger hej! Hittade hit via Fia. Rackarns så fina smycken hon vann.

    Hoppas jag får möjlighet att besöka din butik nångång.

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  9. Hej Maria !
    Studenten gick jättebra och jag blev så glad över att jag fick en liten present av er lärare, en kokbock behövs nu när jag börjar mitt vuxen liv. jag får komma över till skolan någon dag och hälsa på er lärare :) ha det bra !
    Kramar Emelie

    SvaraRadera
  10. Hej hej!!!!
    Nu äntligen är jag vid liv igen =)
    Helgen har varit den mest intensiva på bra länge.
    Jag är jätteglad för smyckerna, tack återigen =)
    Burkarna pryder nu köksbänken, har dock inte kommit på vad jag ska ha i dem =)
    Den lilla vita påsen hänger i sovrummet på knoppbrädan, så fort jag vänder mig om i sängen så ser jag den =)
    Länge leve Lissboden!!!!!
    Det var jätteroligt att träffas, hoppas du hade en bra resterande söndag =)
    Många kramar Fia

    SvaraRadera