tisdag 10 november 2009

Lite nyheter

Nu har vi fått vår nya spishäll monterad. Jag råkade
tappa en pajform på den gamla för ett tag sedan.
Så kan det gå när man har lite för bråttom.
Tack och lov att det finns försäkringar!

Jag gillar när det ser ut så här i vårt kök.
Nästan inga saker framme och rena ytor. När vi
gjorde om vårt kök ville jag egentligen inte ens ha
kaffebryggaren ståendes på bänken men nu känns det ok.
Jag tycker väldigt lite om att damma och torka
av feta saker i köket så när vi för andra gången
byggde om vårt kök så ville jag helst ha alla saker stå
inne i skåpen. Jag tycker att det är väldigt fint med
öppna hyllor med saker på men här hemma hos oss
har vi tröttnat på att torka och damma.

Jag har planterat mina hyacinter som står sig
bra ända fram till jul. De luktar förstås inte lika
gott men de är smidiga eftersom de inte växer och
blir så långa och gängliga.

Jag har också försökt att städa av och plocka in så
mycket jag kan i mina hyllor. Den här veckan väntar
jag lite nytt från P&B Home och jag har bland annat
beställt fina God Jul-kuddar som kommer att vara
prisvärda. De ser ungefär ut som den förkantiga
kudden på bilden.

Annars tycker jag att mörkret börjar bli lite
jobbigt i våra trakter så lite snö skulle inte
sitta fel. Det behövs inte så mycket för att
det ska bli lite ljusare.
Ni vet väl att en 70-åring behöver sju ggr mer ljus
än en 10-åring. Därför är det alltså ännu viktigare
att ha mycket vitt hemma ju äldre man blir.

Jag önskar er en fortsatt bra vecka med
förhoppningsvis lite mer sol och därmed mer ljus!

12 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Nu är jag ju bara drygt halvvägs till 70 men jag känner ju att jag behöver ljusare o ljusare inne, det är underbart med vitt!!!
    Vilket superfint kök ni har!! Vackra luckor och så fint kring spisen med dom smala vitrinskåpen.
    Vad härligt att julen börjar komma in i butiken nu!
    Kram på dej! Cilla

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Vilket underbart kök ni har! Bilderna från butiken ser så inspirerande ut, skulle så gärna vilja komma till Eskilstuna och titta i din butik live! Vad härligt att julen börjar infinna sig i butiken, det är så mysigt! Ha en fin dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  3. vilket underbart kök ni har. Så ljust och vackert. Gillar också rena ytor.

    Här har snön lagt sig och jag tror den stannar. men för mig för den här mängden räcka. Vintern är inte favorit.

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  4. Tack vännen!

    Det är dottern som lagt in den. Jag är ingen linslus och gillar inte alls att vara med på kort...haha. Men nu tyckte hon det var dags att byta.

    Kramar Viveka

    SvaraRadera
  5. Åh så fint och tack för den goda chokladen och vackra påsen.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!
    Vilket superfint kök ni har:)

    Ha en trevlig torsdag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!

    Du har ett så underbart vackert drömkök. Vilken tur att försäkringen täckte spisen. Vad roligt med alla julsaker som börjar droppa in. Kuddarna ser verkligen fina ut och det är synd att Eskilstuna ligger en bit bort annars hade jag kikat förbi bums. Jag får nog planera en tur till Eskilstuna zoo med familjen igen, hihi... Vänta lite, mamma ska bara....

    Önskar dig en härlig dag i morgon!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  8. Tycker som du att damma är urtråkigt, även om städning är en favoritsyssla - Dammsuga i synnerhet...Ja, jag vet att jag är konstig, men en runda med damsugaren är rena meditationen.
    Det är en mysig tid vi har framför oss nu och du är ju extra duktig på att göra julfint och skapa stämning omkring dig
    Ta hand om dig//Eva-Lotta

    SvaraRadera
  9. Hej Maria!

    Jag undrar om du har de "buckliga" krukorna från IB Laursen. Skulle vilja ha en sådan..

    /Pernilla

    SvaraRadera
  10. Åh vilket vackert kök!
    Jag är inte heller någon hejare på att damma, bland det värsta som finns...men du har det ju jättefint! Måste allt kolla in butiken lite, det är ju så mycket juligt nu *ler*

    Kram kram!

    SvaraRadera
  11. Aha, det kanske är för det jag gillar vitt, det har ju smugit sig på, precis som åren. Ditt kök är härligt vitt, och så nytt och fräscht, ett riktigt önskekök. Här har inte kommit snö än heller, bara pyttelite som tinat direkt.
    Ha det gott
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Så vakert ni har det i köket!! Å tnk den som kunde få byta ut sitt;)) Fint med hyacinterna med!!

    Kramis Millan

    SvaraRadera