söndag 1 november 2009

Trött men lycklig

Jag fick den här awarden av Helena med bloggen
och jag sänder den vidare till alla mina vänner som
tittar in i min blogg och förstås till alla mina trogna kunder.
Tack snälla Helena för att du valde mig att sända den
här fina awarden till!

I helgen har vi hunnit med massor. I fredags hade bjudning
och vi hade så trevligt. Jag dukade med mina nya blå
loppistallrikar som passade bra tillsammans med
mina gamla trogna Blå blom.

Jag fick också användning för den här soppterrinen
som jag köpte häromdagen på Myrorna. Den passade bra
till den ljumma salladen och inte bara till soppa.

Linnea har kommit hem från sin vistelse i Norge. Det var så
skönt att få hem henne igen eftersom hon har haft en
tuff tid däruppe. Som ni vet så är man extra känslig
för hur ens barn mår.

Jag har hunnit plocka och städa i boden idag och imorgon
kommer min kära svägerska hit med sitt ridgäng.
Ikväll har barnen bjudit sina föräldrar på en god
kycklingrätt som jag gärna återkommer med receptet
på senare i veckan. För en husmor är det
underbart att få sätta sig till dukat bord.

Jag har precis bakat morotskakan som Karin
har recept på i sitt senaste inlägg. Jag hittade
samma recept i Medmeratidningen så ni som har
den kan hitta det där också.

Nu är det dags för sängen. Den här veckan är det
fullt upp på skolan med förberedelser inför utvecklings-
samtalen, UF och rättning av prov så bloggen får troligtvis
vila ett tag framöver. Jag kommer förmodligen inte att
hinna kommentera så ofta hos er andra heller nu och
framåt eftersom skolan och boden tar sin lilla tid.

Jag återkommer senare under veckan med resultat av
utlottningen jag hade i oktober månad.

Jag önskar er en härlig vecka med många nya upplevelser!
Maria

17 kommentarer:

  1. Vilken bedårande symaskin du har i förra inlägget.
    Verkligen en vacker dukning du har gjort med fint porslin.
    Önskar dig en fin vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Halloj
    Vilken vacker dukning.
    Spännande med resultatet i din fina utlottning.
    kramis

    SvaraRadera
  3. Tack för en härlig kväll med underbart god mat och dryck. Ni är ett förtjusande värdpar. Maken föll pladask för den ljumma salladen så den vill jag gärna ha receptet på.
    Det var ett klokt och modigt beslut av Linnea att åka hem, och skönt för såväl henne som för er. När det gäller barnen bor förstånd och känslor väldigt långt ifrån varandra och det blir lätt kaos i hjärnan...Det har i alla fall min erfarenhet
    Lev väl//Eva-Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Förstår att du har fullt upp med allt ...

    Soppterrinen var väldigt vacker och som du sa , bra till annat än soppa ...

    Sköt om dig och glöm inte att andas :)
    Kram Sussi O

    SvaraRadera
  5. Jo du , det har man provat på , mindre betalt men samma jobb ...

    Ha det !
    Kram Sussi O

    SvaraRadera
  6. Grattis till din underbara award!! Den förtjänar du allt! Kram petra

    SvaraRadera
  7. Det var fint och duka med olika tallrikar. Och din nya terrin är ju jättefin. Härligt och få hem dottern.
    Ha en bra vecka
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Hej Maria!
    Grattis till awarden, den är du väl värd:)

    Vilken fin dukning och vilken ljuvlig soppterrin, den blev jag väldigt förtjust i!

    Vad skönt att du fått hem dottern igen!

    Ha en bra vecka,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Grattis till awarden! Så fint dukat och vilken härlig helg! Ha en bra vecka! Kram :)

    SvaraRadera
  10. vilken snygg dukning Maria!
    Skönt att få rå om dottern oxå.
    Tack för färgtipset den ska jag kolla.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar soppterrin. Den skulle jag vilja ha på julbordet med en blomma i:-)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar dukning! Dom assietterna passade ju så fint till Blå blom. (som jag också har!)
    Härligt att Linnea är hemma igen!
    Hihi, jag hoppade över din tävling denna gång- måste ju låta andra få chansen;-)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  13. Hej Maria!

    Gratulerar till din award! Vad roligt det låter med ett äkta möte med en bloggvän. Vilken underbar dukning du har gjort! Det är sådant som får gästerna att känna sig extra välkomna. Vad roligt att du vill delta i min utlottning. 2 lotter ligger i potten för din del. Lycka till!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  14. Grattis till awarden, den är du väl värd!
    Och vilken vacker dukning du har gjort! Lycka för dina gäster att få slå sig ner vid ett sådant vackert bord.
    Här rusar dagarna förbi i turbofart just nu, det var längesen jag kikade in här men nu ska jag läsa ikapp.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka med mys och glädje i mängder.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  15. Så underbart fin soppterin och vacker dukning.
    Ha en bra onsdag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  16. Grattis till din award! Du har så vacker dukning och terrinen är så snygg. Ha det bra!

    SvaraRadera
  17. Tack för att vi i ridgänget fick komma. Det var s å trevligt och den goda morotskakan skall vi inte tala om!! Nu har jag fått revidera min uppfattning vad gäller morotskaka. Den blir min nya favorit.!!!

    Kram svägerskan

    SvaraRadera