torsdag 18 mars 2010

Hemkomst

HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN HEM LINNEA!

När jag börjar skriva detta inlägg har vår Linnea påbörjat
sin resa hem efter att ha sett världen (Asien) i hela
två och en halv månad. Hon har rest mestadels ensam
och hon har lärt sig mycket om både sig själv och om
andra människor hon mött.
Det ska bli härligt att få ta del av hennes
erfarenheter och upplevelser

Det är många ungdomar som tar den här chansen idag
och det tror jag är väldigt utvecklande. På min tid var det
inte lika vanligt men tågluffning i Europa var det många
som provade på. Dock inte jag eftersom jag redan då
var en riktig "hemmaråtta" som väldigt gärna ville
stanna kvar i hemmets trygga vrå.

Så här glad var Linnea i somras när det var dags
för fest. Håll med om att det ser härligt ut
med grönskan. Vi är många som längtar efter den nu.

Imorgon ska det tydligen regna här och det gör
inget med lite vårregn. Då smälter snön bort
mycket fortare och det har vi inget emot efter
den här långa och vita vintern.


Annars kommer helgen bjuda på herrmiddag, välkomstmiddag
och målning av mitt nya fynd, den här spegeln.
Kan ni gissa vilken färg den ska få?
Nej, jag förstår att det är svårt men vit blir
väl ganska bra eller möjligen lite ljust grå.

En annan nyhet som jag måste berätta om här
på bloggen är att nu har maken och jag kommit
överens om att de flesta golven ska bli vitmålade
i huset nu under våren och sommaren.
Nu har vi definitivt tröttnat på alla gula och fula
furugolv. Jag skriver detta så att maken också
kan läsa det. Han läser nämligen alltid min blogg
och jag menar ifall han skulle ha glömt det.

Ha en underbar helg och på lördag har de
lovat massor av sol i hela landet!
Maria

13 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja nu vill vi ha bort snön, med lite regn så blir det nog bättre.
    Det blir fint med vita trägolv!! Vi håller på och renoverar Emelies gamla rum. Hon och syrran ska byta rum med varandra.
    Ha en mysig helg
    Kram från Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Men å vad avis jag blir...vill också ha vita golv och herrejösses så mycket fint du fått hem till lilla boden!
    Ha en toppenhelg Maria
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Det blir roligt och få hem dottern och rå om henne ett tag. Har en stoor spegel i badrummet, har velat fram och tillbaka, måla eller inte? Nu bestämde jag mig för att måla när du gör det. Och vita golv har jag önskat, men mannen är lite trög där. Och här regnar det, vaknade av drip-drop mot fönsterbläcket imorse.
    Ha en toppenhelg
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Tågluffning är kul..hoppas Linneas varit lyckad och skönt att hon kommer hem;)
    Skall försöka komma förbi imorgon och hämta min fina kudde.
    Lycka till med målningen av golven blir superfint tror jag!
    VårKram Ingis

    SvaraRadera
  5. Ja, jag har glömt om det bara är grus på vår tomt eller ... gräs, blommor m.m? *ler*
    :)

    SvaraRadera
  6. Hej Maria! Vad modig din dotter är som reser själv och vad härligt för dig att få träffa henne igen! Jag var mer som du när jag var ung ville vara hemma,det gillar jag nu också, men en resa med familjen tackar jag inte nej till! Så fint det kommer bli med vita golv! Ha en jättebra helg kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Long time - no seeing, gör det förstås härligt att få hem Linnea!
    Det kommer att bli toppen med vita golv i Lissgården. Det passar verkligen där. Du har förmågan att få maken med tåget, den förmågan saknar jag men skulle vilja ha. Min man är sorgligt nog immun mot mitt tjat och mina idèer.
    Synd att jag inte kan vara med i kväll.
    Ha en underbar helg//Eva-Lotta

    SvaraRadera
  8. Jag kan föreställa mig att det blir mycket att berätta efter en så lång resa. Säkerligen har hon utvecklats.
    Jag kom till Tyskland som ung tjej/kvinna, utan att ens kunna tyska. Det var här jag utvecklade mig till vuxen och även var tvungen att arbeta bort min blyghet. Att resa är nog aldrig fel.
    Önskar er en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att få hem dottern.Det är verkligen modigt gjort att ha rest ensam så länge. Hon kommer säkert att ha massor att berätta.
    Vita golv skulle jag också vilja ha men hur får man maken att vilja detsamma? :)
    Ha en skön helg.Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Hej!!
    Vad härligt att få hem dottern igen!!!
    Vad tufft att resa själv!!!

    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Hej vännen :) Så härligt att få tillbaka dottern, tycker att det är så modigt att ge sig av på egen hand, tänk om man inte varit en hemmaråtta, vilka uppleverser man då kunnat få. Men det är ju så härligt att vara hemma och dona också brukar jag tänka :)
    Vad roligt med golvprojektet. Fnittrade lite för mig själv när jag läste de du skrev. Nu kan han då inte förneka att det är golvmålardax! :)
    Hoppas att du har en riktigt mysig helg! Många kramar Emma

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Fint hjärta.
    Golvet kommer säkert att bli jätte fint när det är vitt.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Jag hade tänkt ta mig till er nu när vi var hemma.Men tiden fanns inte =(
    Alla skulle vi som vanligt träffa och tiden är knapp. Men om nästan 9 veckor är vi hemma för gott!!!! ÄNTLIGEN!!
    Vad mycket fint du fått hem =) Ja Green Gate är aldrig fel, men tråkigt att beställa på nätet hela tiden.
    Förlåt att jag inte hann med din tävling =(
    Kramar Fia

    SvaraRadera