tisdag 30 mars 2010

Passionsveckan och nya resmål

Hej alla vårglada!
Idag har det varit en härlig dag med massor av
sol och vårkänsla.
Jag hoppas att vädret har nått ända upp i de nordligaste
delarna av landet.

Jag har fått en award av Fia med den härliga bloggen
Madame Vit. Visst har hon ett underbart namn på sin blogg.

Jag tror att när jag fick awarden skulle jag berätta om något
som gör mig glad och jag blir glad av att min familj mår bra och
att solen kommer tillbaka samt att jag har så många underbara
vänner både här på bloggen och i verkliga livet.

Jag hittade ännu fler glasburkar som jag ska ge till Anna.
De var så bra eftersom de var lite fyrkantiga nedtill.
De kommer att bli perfekta i hennes stora skafferi.
Visst är det roligt när man hittar saker för fem kronor.

Efter den här långa vintern är det extra roligt att ha något
härligt att se fram emot. Vi har något att längta till i familjen.
Vi har fått möjlighet att hyra en lägenhet nere i Nerja som
ligger i närheten av Malaga.
Vi unnar oss så mycket vi kan nu när vi kommit i den
här åldern. Man vet aldrig hur länge man lever, brukar vi säga.

Nu är det dessutom passionsveckan så var gärna lite
extra passionerade och vänliga mot era nära och kära.

Många kramar från Maria



12 kommentarer:

  1. Grattis till din award! Vilka fina glasburkar du hittat! Precis sådana som jag också skulle fått med mig hem. Vad härligt med lägenhet i Nerja! Vi var där hela familjen för ett par år sedan, skulle gärna åka dit igen. Ha en härlig påskhelg!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Hej och grattis till dina fina award!
    (jag fick en också)

    Klokt att unna er resor och annat som gläder er. Precis den tanken har vi också. Man vet aldrig avd som väntar bakom hörnet så passa på att njut av det man kan :)

    Hör av dig angående skylten om du är intresserad. De fick en rykande åtgång men jag har fler på lut ;)

    Önskar dig en fin påsk

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  3. Så bra tänkt att leva här och nu. Carpe Vita betyder fånga livet och det är det viktiga!
    Malaga låter underbart. Var där i min ungdom på 1970-talet och minns det som ett härligt ställe.
    Grattis till din award - den är välförtjänt.
    Fortsätt njut av passionsveckan
    kram//Eva-Lotta

    SvaraRadera
  4. Jaså, är det Passionsvecka, det har jag missat. Får tänka på det lite xtra då:)
    Vad härligt med en resa! Och härligt med award, grattis till den!
    Ha nu en riktigt Glad Påsk!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Jag letar också efter liknande glasburkar till mitt skåp. Helst helt fyrkantiga, då passar de in bättre. Kanske jag hittar ett par en dag? Är lite snyggare än alla trista förpackningar.

    Här har vi just haft åska och hagel. Har du skickat ner det till mig kanske?? Hör just hur brandkåren gör en utryckning, så vem vet var åskan slog ner?
    Nej, jag är inte alls avundsjuk för att du reser ner till Spanien snart...*blink*

    Ha en skön kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  6. Hej!!!
    Hade ingen aning om att det var passionsvecka!!!
    Skönt med en resa att se fram emot!!!

    Glad Påsk;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej vännen :) Grattis till den fina awarden, den förtjänar du verkligen och du gör oss så glada också ska du veta! :)
    sÅ härligt med resan, tycker att du har helt rätt inställning att göra saker man vill när man vill det och inte nån gång i framtiden - för det finns inga garantier!
    Hoppas att ni får en riktig mysig påsk! Många kramar Emma

    SvaraRadera
  8. Grattis till awarden.Vilka härliga glasburkar du hittat!
    Vad roligt att ni har en resa att se fram emot.
    Ha det bra.Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Hej Vännen!
    Paketet kom med posten igår! Tack, blev supernöjd med den fina gardinen!! Vad glad jag blev när jag hittade den söta ringen du skickat med oxå, vad gulligt av dig!! :)

    Grattis till awarden! Kul att ni har en resa att se fram emot:)

    Stor kram!

    Jenny

    SvaraRadera
  10. Ja klart att vi träffas där,,det hade jag hoppats på:)
    Härliga burkar ,jag älskar glasburkar..Massa kramar Susanne

    SvaraRadera
  11. Grattis till Awarden, en gladaward är fint. Härlig resa du har framför dig, helt rätt, man ska passa på och ha det roligt.
    Önskar dig en fin skärtorsdag
    Stor kram
    Annamaria

    SvaraRadera
  12. Hej hej.

    Jag och min sambo hyr min väninnas hus i närheten av Nerja, några veckor varje år, Torrox heter det där, men vi brukar åka till stranden och bada i Nerja, och vi älskar det. Det är verkligen helt fantastiskt.

    Ni kommer älska det. Ha en underbar semester där.

    Kram Camilla

    SvaraRadera