söndag 24 oktober 2010

Brrr

I fredags blev jag glatt överraskad när det låg ett fint
paket till mig i brevlådan. Det var från Kicki med den
fina bloggen Livet på Vestergard som virkat en fin
princesstårta efter förfrågan från mig. Den är så fint
virkad och jag skulle aldrig kunna gjort det så bra själv.
Princesstårta är min absoluta favorit eftersom jag
älskar marsipan. Sött ska det vara när det är tårta!

I fredags morse såg det ut så här hos oss och jag förstår
att det gjort det på många håll i Sverige den här helgen.
Nu har det emellertid smält bort här så idag har det
regnat istället.

Jag är mycket nöjd att jag i år tog mig i kragen och
plockade lingonris innan det frusit på och
nu hänger kransarna på plats i köket.

Vi har fått en besökare (Jösse) i trädgården som ligger och
lurar mest hela dagarna. Det måste vara en beundrare
till Maja, vår katt, som är den snyggaste och yngsta tjejen
i familjen för tillfället.

Då det blivit kallt och kyligt tyckte jag att benen inte
skulle behöva frysa så jag gick och köpte mig
ett par puderrosa manchesterjeans på Flash. De ser
nästan ut som sammetsjeans och är hur sköna som helst.
Jag tycker att det är roligt med lite färg nu när vintern
står för dörren. Annars blir det bara svart och blåjeans.

Nu hoppas jag att jag inte har skrivit en massa fel idag.
Jag är annars väldigt dålig på att läsa igenom mina inlägg
och ibland får jag gå in och rätta efter flera dagar då jag
äntligen tagit mig tid att läsa igenom ordentligt.

(I mitt förra inlägg menade jag att jag gärna vill ha snö
i slutet av november och inte i december som jag skrivit.)

Nåja, ha en superbra vecka och njut av livet även om
vintern och kylan är på gång!
Kram/Maria

11 kommentarer:

  1. Vilken söt prinsesstårta! Kicki är allt bra duktig! Dina kransar blev så fina, passade bra på dörrarna. Här har jag inte kommit mig för att tillverka några så jag får njuta av alla i blogglandia helt enkelt.

    Det var väldigt länge sedan som jag var på skolforum men jag minns att det fanns mycket fint att titta på när jag var där senast. I år kommer jag inte heller att åka dit då mitt arbetslag valt att stanna på skolan för organisering och planering. Vi har ju startat upp en helt ny verksamhet så vi har en hel del att stå i.

    Hoppas att du får en fin start på veckan!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Ja jag älskar oxå marsipan..Bästa tårtan..Men vilken fin hare inte ofta man ser dom...Massa kramar till starten på din vecka ...

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Så otroligt mycket fina saker! Vilken inspirationsblogg, hit återvänder jag! Kram

    SvaraRadera
  4. Se där! Roligt att du tyckte om den :)
    Vi har fortfarande snö. Fastän det har varit flera plusgrader dagtid verkar det lilla snötäcket vi har ha bitit sig fast.
    Jättefina lingonkransar du gjort!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Vad många det är som kan virka så fina bakelser numera, jag änskar att jag också hade den talangen men där är nog mitt tålamod inte med;)

    Fina kransar på dörren. Ska man ha saker från naturen så gäller det nog att ligga i nu innan det kommer mer snö som utlovats denna vecka.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!
    Vilken fin marsipantårta! Vad duktig hon är Kicki!
    Dina lingonkransar är riktigt fina de oxå:)

    Ha en trevlig vecka gulliga du!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Sådana bakelser ska jag hålla mig till =) Den var verkligen fin =)
    Vilken liten söt inneboende ni har =)
    Kram Fia

    SvaraRadera
  8. Ville bara titta in och önska en fortsatt bra vecka.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Men så trevligt att du fick en prinsesstårta härifrån hållet! Du hade gjort så fint gästrum, så otrolig du är på att inreda stilfullt! Jag köper de flesta av minna byxor på Flash. Tror att jag har stått modell för "Sanna" där. Ja, nu blev det aningen vintrigt! Ha det så gott fina du! ♥

    SvaraRadera
  10. Bantartårta...till ögonfröjd! Magen får nöja sig med ett äpple. Ja, det är så jag borde leva.
    Finfina kransar. Ska ta mig ut och plocka lummer att dekorera med.
    Nog för att Maja är vacker, men inte konkurrerar hon ut matte Maria.
    Allt gott//Eva-Lotta

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig tårta!:) Jättefina kransar..hoppas det blir nån varm dag så jag hinner plocka lite lingonris jag med...och mossa! Först såg jag inte besökaren i trädgårn...han smälte in så mycket i trädet så jag fick förstora bilden för att se honom/henne, såå fin! Fina manchesterbyxor oxå..såna hade jag då jag var yngre minns jag!
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera