måndag 11 oktober 2010

Tick-tack....

Kära bloggläsare!
Efter en mycket trevlig fredagkväll med besök i Örebro
och konsert med Björn Skifs tillsammans med goa vänner
har vi bara varit hemmavid. Så härligt att få tillbringa
en helg i hemmets lugna vrå och få pyssla nästan hela tiden.

Vi håller på att göra om barnens rum till gästrum.
Maken tycker dock att jag börjar i alla tre rummen på
en gång och han säger som vanligt "kan vi ta en sak i taget".
Som ni vet är det svårt för oss kvinnor, vi vill gärna börja
i alla rummen samtidigt. När färgen torkar i det ena rummet
kan man alltid börja måla lite i det andra osv.

Tiden går fort när man har kul och det hade varit jättebra
med tre dagars helg så att man fick göra färdigt en del
projekt, eller vad säger ni.
Det är tur att jag har så trevliga elever på måndagar i
min turismkurs så det är härligt att träffa dem.

Klockorna har precis kommit hem till Lissboden.
Jag gillar båda skarpt och blir förstås sugen på
att ha dem här hemma.

Trots att tiden går fort på helgen fick jag tid över att
klä vår fina Kallholmenstol Dorotea med ett av mina
absoluta favorittyg Eva.
Det är härligt med lite färg nu när löven faller från träden.

Nu är det verkligen mysigt att tända massa ljus och
få den rätta stämningen på kvällarna.

Jag tog mig ut på en joggingtur i skogen och plockade
lingonris som jag satte runt i huset lite varstans.
Det blir gärna lite mycket när jag sätter igång men det
är roligt att göra några kransar att ge bort.

Anna hade plockat löv som jag satte i silverkrukan.
Det är fantastiska färger att njuta av i naturen och
det är härligt att ta in lite av dem.

Till sist ger jag er det här hjärtat och önskar er
en härlig oktobervecka!
Maria

15 kommentarer:

  1. Det är lika bra och dra på i alla tre rummen, så slipper du ha rörigt så länge. För rörigt blir det så fort man renoverar. Här börjar det sakta återgå till normalt läge, idag har jag burit böcker, cd-skivor och sånt. Maken jagar älg så jag tog ledigt några dagar också. Så skönt och vara själv och greja tiil allt. Jättefina klockor, och tyget du valde till stolen var fint. Önskar dig också en fin vecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hahah jag förstår precis det där tänket att göra alla rummen samtidigt =) Är precis likadan =) Nu är det arbetsrummet som jag inte får någon fason på.
    Ja det är i Eskilstuna jag skaffat kort =) Enda nackdelen är ju att träningen måste planeras lite nu.
    Och jag gillar dina Diesel stövlar skarpt!! Grymt snygga!!
    Är sugen på att göra lingonkransar nu, är det tidigt eller är jag sent ute?
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!
    Låter smart att hålla på i alla 3 rummen samtidigt om du frågar mig;)

    Vilka fina klockor du fått in i butiken!

    Ha en trevlig vecka Vännen!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Vad tokigt, först när jag hade skrivit så kom det upp röd text att kontrollordet var fel. Sen skrev jag i det nya, då funkade det =( Men tydligen så blev det första publicerat ändå. Blogger har börjat bråka mycket nu tycker jag.
    Då ses vi nog där =) Spinning som såååå kul, jag ser inte rött på cykeln utan SVART =)Älskar det!!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  6. Ja det är ju alltid bättre med en sak i taget men....vilka underbara klockor du fått in.
    Sköt om dig
    kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Tack för det vackra hjärtat! Jag rumsterar också om i de tre sönernas rum med sänghimmel och dylikt. Rummen får gärna fungera som gästrum när de alla har egna boenden. Du kommer att göra det fantastiskt vackert! Ha en bra dag! ♥

    SvaraRadera
  8. Tusen tack för det vackra hjärtanet.Ja det är klart man vill fixa och greja allting.....Vad snygga klockor du har fått hem.Bara så snygga.Önskar dej en fin dag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Åhh!!! björn skifs min idol =) låter som ni hade en kul helg...vad roligt att få göra om o stöka runt lite...vilka otroligt fina klockor vill haaaa =)...ha en skön vecka
    kram pia

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig helg du haft och så kreativ du varit! Så fint med lönnlöven i vasen.De ger en härlig färgklick. Klockan är jättefin så jag förstår att du vill ha den hemma också.
    Bytesaffären tårta - mössa låter riktigt bra :)
    Ha en fin tisdag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Tack för allt fint du bjuder på idag..Mina varmaste tankar till dig denna kyliga tisdag..kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Här sprudlade kraften och energin. Vad fint du har pysslat hemma! Jag tyckte väldigt mycket om de fina klockorna. Förstår att du vill ha en själv. Jag drog lite på munnen när jag läste om alla små projekt... känner igen det där. Det gäller att behärska sig.

    Tisdagskramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  13. Det är klart att man ska börja på flera ställen samtidigt, för vad ska man annars göra när man väntar på att färgen ska torka?! Så vackert och stämningsfullt du har gjort hemma, ett höstfint hem. Klockorna är ju bara underbara!

    Tänk att det blev så vackert väder idag med! Blev lite modfälld när jag vacknade och regnet smattrade mot rutan och det ville inte bli ljust, men nu skiner solen. Jippi!

    Må så gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. De där klockorna är verkligen jättefina!
    Kan allt tänka mig dem jag också *ler*
    Men, något annat som jag mer än gärna skulle vilja ha är den där vackra tunikan från Branting som du visade. Åhhh, jag älskar de kläderna. Blir lycklig av dem.
    Ha en fin helg och allt gott till dig!
    Mia

    SvaraRadera
  15. Hej! Va kul att ni håller på och grejar hemma! Så himla fint tyg på stolen där i hallen! Säljer du det tyget??
    Nästa helg ska jag på konsert med Björn skifs i Ö-vik, ska bli jättekul! Kram :)

    SvaraRadera