torsdag 4 november 2010

Lov!!!

Hej på er alla mina kära läsare!
Visst är det underbart att få vakna på morgonen utan
en väckarklocka som ringer!
Jag fullkomligen älskar att äta frukost i lugn och ro.
Det smakar så bra och särskilt efter en morgonpromenad .
Det behövs inte mer för att jag ska känna mig lycklig.

Jag har packat upp dessa somriga tavlor som verkligen
påminner om sommar. Kul med lite svart bland allt det vita
i Lissboden.

Vi har fixat i Linneas rum men tyvärr blev inte allt färdigt
till hon kommer hem på besök imorgon.
Igår lyckades jag bl a sy sängkappan felvänd. Ibland är inte
symaskinen och jag i fas. Då är det lika bra att ta en
paus en stund till man får motivation igen.

Idag har jag istället varit hemma hos mamma och fixat
färdigt med hennes gardiner i sovrummet. Jag sydde en
ny hissgardin i rosarandigt tyg och hon blev så nöjd
eftersom det passar bra till hennes rosa längder.
Hon har nu en fin mix av gammalt och nytt i sin
lägenhet. Jag tycker att det är viktigt att hon trivs
eftersom hon tillbringar så mycket tid hemma.

Idag har jag packat upp nya krukor och de här med
lejonhuvud är nya i Lissbodens sortiment.
Jag har alltid fallit för krukor med fat på tassar.
Det är alltid roligt att förnya sig lite och eftersom jag
tycker om grått så gillar jag dem mycket.

På lördag hedrar jag alla helgon med att ha öppet
i Lissboden som vanligt och dessutom erbjuda mina
kunder en liten present.

Jag önskar er alla en mysig och lång helg tillsammans
med era nära och kära!

Kramar från Maria

16 kommentarer:

  1. Så mycket fint, fastnade för de grå krukorna. Har kommit mer och mer in på svart nu (!!). Givetvis med vit grund =)
    Härligt att du tar hand om din mamma, ser fint ut =)
    Är taklampan från Lissboden?
    Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är mot din mamma. Krukorna är superfina.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen,
    Tack. Vad glad jag blir. Ja hör av dig i helgen.
    Ha det så mysigt
    kram

    SvaraRadera
  4. Frukost i lugn och ro är en hit, därför stiger jag upp jättetidigt om jag inte har lov! Så fint hon har det din mamma. Gulligt av dig! Fortsätt njut av helgen och din kära Lissbod! ♥

    SvaraRadera
  5. Önskar dig ett skönt lov och hoppas att du hinner njuta ordentligt av det!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  6. Så skönt och vara ledig, höstlovet kommer perfekt nu på hösten. Jag jobbar ju inte heltid så jag är alltid ledig någon dag i veckan, idag tex. Då blir det långfrukost, och även lite dator. Känner igen mig när du skriver att du sydde fel, det är så lätt hänt att man tänker fel. Men hissgardiner är du bra på, det blev jättefint hos din mamma. Här kommer och bli en lugn helg (tror jag) har en stor kalkon jag ska steka på lördag. En tradition vi har haft jättelänge.
    Önskar dig en lugn fin allhelgona
    Kram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Du är alltid omtänksam mot din mamma. Hon kan skatta sig lycklig som har dig till dotter.
    Visst är det härligt med långfrukost och slapparmorgnar (kan lätt dra ut till förmiddagar!!) Bara att få vara hemma gör så gott.
    Idag är det lite kallare, vilket medför en sprakande brasa, en kopp te och "Munken som sålde sin Ferrari", en bok om att uppfylla sina drömmar och förverkliga sig själv. Finns inte mycket mer att önska.
    Allt gott denna Allhelgonahelg//Eva-Lotta

    SvaraRadera
  8. Så skönt med lov. Njut av varje sekund !
    Krukorna är verkligen jättefina. Nu ska jag iväg till jobbet, men det är ju fredag :)
    Ha det gott! Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Hoppas Stockholmsvistelsen var bra, du fick dig en sådan fin kofta. Hihi. =)

    Du, jag kan inte släppa tanken på dessa svarta Hunterstövlar, haha. Var det nyligen din dotter köpte dom på Vingåker?

    Ha en mysig helg!
    Kram Madeleine - Mitt hem & jag

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!

    Det är härligt med lov och att inte behöva ställa väckarklockan då man går och lägger sig.

    Vad gullig du är som fixar så fint hemma hos din mamma. <3

    Ha fina sista lovdagar och ta hand om dig kära bloggvän!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Hej Maria!
    Vad gullig du är som hjälper din mamma:)

    Åh de där krukorna gillar jag, riktigt snygga!

    Önskar dig en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra tavlor och krukor du fått in i Lissboden. De där krukorna skulla passa fint i vårat sovrum=)

    Vad fint det blev med hissgardinen hos din mamma. Förstår att hon uppskattade det.

    Och så var höstlovet till ända, jisses vad tiden rusar iväg...

    Ha en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  13. Ja det är en helt annan värld på Svenskt Tenn. Där betalades det inte med vanliga kort utan bara med guld och svarta kort. Så kommer jag med ett Swedbank hahaha =) Tacka vet jag IKEA ;)
    Måste göra ett besök hos dig snart, vill haaa krukorna =(
    Kramar Fia

    SvaraRadera
  14. LOV e VÄLDIGT skönt :)
    Ha det gott
    Håkan

    SvaraRadera
  15. Hej min vän! Vad skönt det låter med lov och frukost i lugn och ro! Må så gott och fina krukor! Kram från Maria

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Detsamma, det var jätte kul. =)
    Precis så resonerar jag, man lever ju bara en gång. I det livet vill jag ha hunterstövlar, haha..

    Ska forska vidare.
    Ha nu en jätte fin måndag!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera