tisdag 1 mars 2011

Det är vår på gång!!!

Idag är det härligt att veta att det är den första dagen
på den första vårmånaden mars. Det är bara att börja
njuta av det som komma skall.

Förra veckan försökte vi koppla av så mycket som
möjligt med skidåkning och lite bokläsning men däremellan
hann vi fika en hel del. Det är bland det bästa med att vara
ledig från jobbet. Att kunna sitta hemma i sitt eget hus
och njuta av det man åstadkommit.
Ni vet det där med mindfulness. Det behöver i alla fall
jag bli påmind om ibland.

Jag har investerat i en ny kaffetermos. Jag är väldigt
förtjust i den gräddvita färgen som är lite retro.
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig några
hushållsmaskiner i den färgen men just nu tillåter
inte ekonomin några större utsvävningar.

Jag hade turen och vann en supermysig film av goa Lotta som
skriver så fina inlägg på sin blogg Min plats i solen.
Det är en riktig kostymfilm så det passade mig utmärkt.
Det passade verkligen bra att få den när jag var ledig
förra veckan. Jag har dock sugit lite på karamellen
så till helgen ska jag se nästa del av filmen.
Visst var kortet vackert med de fina skorna?!?

Jag har inte bara latat mig i veckan. Det här bordet skulle ha
blivit målat för ett bra tag sedan men nu är det fixat.
Tänk vad lite vit färg kan göra.

Nu ser det fräschare ut i Lissboden där bordet står
för tillfället.

Jag tar tillfället i akt att visa lite färg nu när våren annalkas.
Rosa är som ni redan vet en favorit men lite blått eller
beige är också fint. Grytlappar behöver man alltid byta
ut så jag köpte hem de här lagom till våren.

Det här rosa tyget blev så fint tillsammans med
tulpanerna så det fick stå i hallen ett tag.
Det blir nog nya hissgardiner i köket till sommaren
av det tyget. De gamla har gjort sitt och är lagom
urbleka för att kunna slängas med gott samvete.

Jag tänkte fira vårens ankomst här på bloggen
med en utlottning och som tack för att ni besöker mig.
Jag återkommer snart med det och tills dess önskar
jag er alla en fortsatt fin vårvecka!
Kram/Maria

19 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Vad mycket fint du visar (och semlorna ser smarriga ut;))
    Vad roligt att få se före- och efterbilder på bordet, tänk vad lite färg kan göra!

    Visst är det härligt att vi nu skriver mars i almanackan, det går åt rätt håll:)

    Ha det gott Maria!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Så fint bordet blev,,själv kommer jag att börja måla igen så fort det blir varmare för då har min sambo lovat fixa en hörna till mig i verkstaden....Massa kramar Susanne

    SvaraRadera
  3. Det står vår i almanackan, men det har nog inte naturen fattat...än. Härliga tyger du visar, verkligen fräscha och vårfina. Det lilla bordet blev jättefint! Tur att påsken är sen i år, då hinner man med många semlor innan den tiden är över;-)

    Ha det så fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fint du visar.Goda semlor.Bara så snygg termos.Fint bord.<Ja nu är det mars månad.Hoppas att det blir lite varmare snart bara.Önskar dej en fin onsdag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Vilken skillnad på bordet, blev ju jättefint!!
    Har gått och förälskat mig i de rosa tallrikarna från Mateus, har 2 stora vita =(
    Inte helt fel med semlor nu, ett vårtecken =)
    Jo vi flyttar om 2 månader in till Eskilstuna. I samma område där vi bodde innan vi flyttade till Umeå =) Så nu får jag nära till dig hih =)
    Hälsa Mats!!
    Kram Fia & Jimmy

    SvaraRadera
  6. Hej vännen så mycket fint du visar och bordet blev jättesnyggt i vitt! Jag har också börjat kolla runt härhemma och hittat lite av varje som skulle behöva bli målat! Jättefin termos helt i min smak:) Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig vecka du haft! Åh, jag skulle oxå gärna va ledig en vecka nu och åka lite skidor, ta en fika ute i snön och mysa!:) Nu är det verkligen vårvinter här...jättevarmt i solen och det tinar på vägarna, bra att nätterna är kalla så skidspåren håller! Så gott med semlor! Filmen såg ut att va nåt för mig, så fint bordet blev och härliga grytlappar! Kram

    SvaraRadera
  8. Så många fina saker du visar Maria. Grattis på namnsdagen lite sent :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Hej Maria!

    Vad sugen du gör mig på semlor med din bild. Kan man tröttna? Jag tror inte det. ;)

    Härligt att höra att du hade ett rikigt fint sportlov med mycket njutning och här och nu. Förhoppningsvis laddad för en ny arbetsvecka och en ny härlig månad? :)

    Vad bra att du tyckte om filmen Maria. :) När jag läste att en av dina favoriter är "Pride & Prejudice" med Colin Firth tänkte jag att "The Buccaners" säkert skulle vara något för dig. Roligt att du tyckte om den! :) Och kortet! :)

    Vad duktig du är som fixar med både färg och tyg och visst är det härligt att ta fram alla vårfärgerna nu. :)

    Ha en fortsatt vecka vännen och ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Vet du idag var nog första dagen som jag kände hopp om att våren är på väg! Semlorna ser så goda ut, men jag ska spara min en vecka! Visst var det kul med fil från Lotta! Jag gillade min och kortet var så vackert! Njut nu av denna vecka med! ♥

    SvaraRadera
  11. Grattis, jätteroligt och vinna en film. Jag gillar kortet, är svag för fina skor. Och din nya kaffetermos, jag har spanat efter en ett tag, den här var riktigt snygg. Idag känns det i luften att vintern gett med sig, ska bli så skönt och städa uterummet. Hoppas kunna sitta lite där under helgen.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Hej Maria!
    Å, nu blev jag sugen på semla....
    Mateusfatet är så fint, jag har ett Gerberafat i ungefär samma färg och det är så fint med stora keramikfat, kanske läger upp en bild på det någon dag.
    Grattis till vinsten, alltid kul att vinna!
    Vad duktig du är med penseln och vad fina saker du visar från Lissboden, önskar jag hade närmare till Eskilstuna så jag kunde komma och kika live!
    Ha en fin dag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Det är så roligt nu när man känner att våren är på gång!
    Vilken fin termos du har. Den skulle jag gärna ha :) I dag packar vi termos i väskan och ger oss ut på isen igen för att njuta av solen och ledig dag.
    Ha det bra! Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Takdropp och sol känns härligt - men UJ! så sliten duffeln ser ut i solskenet. Nu får våren gå fort så de tunnare ytterplaggen blir aktuella.
    Visst blir det mer vår i köket med de fina rosa gardinerna. Tänk att så lite kan göra så mycket.
    Ikväll blir det ost och chokladprovning på Plaza i regi av Blomsterpralinen och Nebbia vinimport. Det ser jag fram emot! Ska dela med mig av goda tips sedan.
    Lev väl//Eva-Lotta

    SvaraRadera
  15. Tack vännen. Ha en fin helg du också.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  16. Härligt med vårkänslor!
    Jag har siktat in mig på Mateus porslin... det är så fint!
    Trevlig fredag! Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Önskar dig en mysig helg i solskenet
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  18. Halloj vännen!

    Åh, vilket härligt inlägg. Låter som om att du har haft en skön ledighet-mindfulness är inte dumt! Här har vi också haft det bra, latat mig mycket men också studerat en del.

    Vilken fin termos, gillar den gräddvita färgen. En sådan skulle jag gärna ha! Bordet blev jättefint efter att du målat det, vacker form på det med.

    Hoppas att du får en skön start på arbetsveckan! Visst är det härligt att vi går mot ljusare tider och påsk!

    Kramar till dig!

    Anna-Lena

    SvaraRadera
  19. Hej Maria.
    Jaa du kan tro vilken härlig konsert! Hela kören i svarta byxor, vit skjorta och svart slips och bara skönt Beatlesgung:) Man hade svårt att sitta still. Nu sjunger vi Beatles mest hela tiden här hemma;)
    Åhh så fin termosen är! Var har du hittat den?! Är nämligen på jakt efter en ny.
    Bordet blev supergulligt i vitt! Lättplacerat dessutom, såna möbler gillas:)
    Grattis till filmvinsten också! Såna kostymfilmer kan faktiskt få till o med mej att slå mej ner en stund, det är så härligt att se alla vackra kläder. Och ofta riktigt romantiska filmer;)
    Joo, nu väntar sportlov. Inleder det med ett tandläkarbesök i ottan:( Sen ska jag ila o träna ett pass och efter det ska jag o tjejerna luncha på stan innan vi glider till badhuset:) Det ska bli härligt att hinna rå om dom, jag har haft en riktigt hektisk tid i det sista och känner att jag bara "gästspelat" i huset mellan varven.
    Härligt vårvinterväder här nu också, det har smält undan en hel del snö också:) Fast det räcker för vintersport ett bra tag till;)
    Ha det gott vännen! Kram Cilla

    SvaraRadera