söndag 17 april 2011

Fru beige har påsklov

Den här helgen har vi blivit bortskämda med riktigt fint väder
med mycket sol. Det gick riktigt bra att sitta ute i bara linnet
och sola på altan. Det bådar gott till påsk då det tydligen ska
bli ännu varmare.
Jag tror de flesta skolbarn har påsklov den här veckan så det
är fantastiskt att vädret ska bli fint.
Ja, ibland är det riktigt bra att vara lärare, särskilt när det är lov:))

Nu är det dags för vårjacka och den här kommer att bli min
absoluta favorit. Den, samt allt det andra jag visar idag, kommer
från KappAhl. De har verkligen skärpt till sig vad det gäller
inköp av fina kläder.

Jag har absolut inget behov av några nya kläder men den här
tröjan kunde jag inte motstå. Den kommer att passa bra
till bröllopet vi ska på i slutet av maj.

Det är också så svårt att motstå KappAhls nya Vintage-
kollektion. Den här klänningen ville jag absolut ha och jag
passade på när de hade 25 % i torsdags.

Så här fin är den i ryggen. Jag tycker om när kläder är arbetade
både fram och bak.

Väskan ur kollektionen kommer också att passa fint till
bröllopet och sjalar kommer alltid till användning. Det kan man
inte få för många av.
Annars tycker jag att barnkollektionen var helt underbar
och det måste vara svårt att motstå om man har små döttrar
eller kanske barnbarn.

Påsken närmar sig med stormsteg. Vi brukar sällan var hemma
till påsk men i år ska vi vara det så nu måste vi bestämt börja
pynta lite här i huset så det känns att påsken är på gång.

Jag kommer att ha stängt i Lissboden den här veckan men
det går bra att höra av sig per telefon eller mail om det är
någon som vill komma förbi en annan tid.

Må så gott i veckan!
Kram/Maria

11 kommentarer:

  1. Fru Beige;))) Hihi Jag tänker inte dej som beige...
    Du hittar alltid så fina kläder!! Gillar alltihopa men allra mest klänningen, du kommer bli superfin i den i sommar!!!
    Jag har faktiskt uppdaterat garderoben en hel del i vår o det känns härligt!
    Garderobsrensning ska det bli i påsk i min ensamhet;)) Jag lovar, ska sitta ner nån stund oxå:) Kanske unna mej ett glas rött till o med... Men annars är det inget unnande nu, jag ska ju hoppa i bikinin snart vet du:-O
    Tack för din söta kommentar Maria, det värmer i lilla hjärtat:)
    Skönt med påsklov för dej!! Hoppas ni får en alldeles underbar påsk!!
    Sköt om dej så hörs vi!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Så skönt med påsklov.Här har vi bara långfredag och påskannandag ledig, men det blir bra med nån extra dag över helgen.
    Jag föll verkligen för KappAhls barnkollektion. Den är så fin! Synd att döttrarna är för stora :)
    Ha en fin ledighet och njut av det vackra vädret.Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Visst är det väl underbart att vara lärare, speciellt på loven!!! Själv har jag gååt på havandeskapspenning och ska inte jobba förrän augusti 2012, men än så länge är Ludvig hemma med mig för han börjar inte på sitt nya dagis förrän den 4 maj.
    Vilka ljuvliga kläder, Kappahl har verkligen skärpt till sig, ska nog kika förbi där och kolla in barnkollektionen nån dag!
    Ha en fin påskvecka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!

    Finfina saker du har hittat till vårgarderoben. Det andas verkligen Maria om dem och kommer att passa dig perfekt. :) Jag har själv unnat mig en ny jeansjacka denna vår med en snygg scarves till. Man glittrar lite extra när man känner sig fin i vårsolen. :)

    Jag önskar dig ett riktigt fint påsklov vännen och vädergudarna tycks ju vara med oss denna påskvecka. Här njuter vi också av ett efterlängtat påsklov. Härligt! :)

    Sköt om dig du fina och stor kram till dig

    SvaraRadera
  5. Så fina tunikor och jag gillar verkligen jeansjackan! Den har jag oxå kikat på! :) Några dagar efter jag köpt mina små penséer så fick de hem stora oxå..så nu ska jag köpa mina rosa-vinröda igen! Just nu stormar det så det får vänta nån dag. De små stackarna jag köpte ser inte så krya ut. Ha en härlig påskvecka! Kram :)

    SvaraRadera
  6. Så jätteskönt och ha påsklov, här börjar det efter påsk. Men nu ska jag bara jobba två dagar till, sen är jag ledig också.
    Jättesnygga kläder, är ett bra tag sen jag var på KappAhl. Men jag gillar deras kläder.
    Ha en härlig påskvecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Så skönt det skulle vara med påsklov hela veckan! Jag har provat den där jeansjackan eftersom jag tycker den är så vacker, men jag gör mig inte i den jeansfärgen. Har funderat på en vit. Men så fin du kommer att bli på bröllopet! Jag missade min 25%-dag på Kapp Ahl när jag lekte piratbrud! ;o) Hoppas nu att du får en skön vecka! ♥

    SvaraRadera
  8. Helt underbara kläder. Jag har visst också en sån jeansjacka...hoppsan...
    Sköt om dig och ha en fin påsk. Hoppas kundkvällen idag genererar i god försäljning
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Du, ang. stora bilder så var det superenkelt! Du kommer att bli förvånad över hur enkelt det är!:) Glad Påsk om vi inte ses här innan helgen! :) Kram

    SvaraRadera
  10. Goa påskhälsningar till dig och familjen! Beige kan du aldrig vara men kläderna kommer passa dig fin-fint! Vi har landat några dagar i La Jolla och trivs mycket bra! Ha det riktigt gott så ses vi snart!
    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  11. You do beautiful work, I like very much.
    I Congratulate them.
    have agood day
    Josefina
    tijeras y cuchara wordpress.com

    SvaraRadera