torsdag 26 maj 2011

Stundande bröllop

Den här veckan har jag hunnit åka till Stockholm hela tre gånger.
Idag var det bara ett måste att besöka Hötorget för att
inhandla lite blommor.

Det blev inga snittblommor denna gång men däremot
ett par tobaksplantor och lite murgröna som jag planterade
i den här fina krukan som jag har köpt i Lissboden:))
Nu är det bara att hoppas på att det inte blir någon
nattfrost mer men man kan aldrig vara säker innan
"järnnätterna" i början av juni.

På lördag bär det av till Blekinge på bröllop. Det är flickornas
kompis som gifter sig och vi har haft den äran att bli inbjudna.
Bröllop är alltid trevliga tillställningar så nu ser vi fram emot
en fantastisk helg.

Jag har hjälpt bruden med att måla några korgar. De blev
målade i den gamla vanliga favoritfärgen

På lördag är Lissboden öppen som vanligt, dock endast till

kl 13.30.

Per är snäll och hjälper sin mamma den här lördagen.
Jag önskar er alla en underbar helg !

Kram/Maria

9 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en fin helg,,,här öser regnet ner var dag,,suck...Vad tog sommaren vägen kan man undra?...Så mycket vackra blommor...Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken blomsterprakt!
    Så roligt att bli bjuden på bröllop. Korgarna blev så vackra och kommer att passa bra till bröllopet.
    Ha det gott! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en under helg!!!

    Så festligt med bröllop!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Vad fina korgarna blev vännen. ha nu en fin helg.
    kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!

    Jag hoppas att du får en fin helg i Blekinge kära vän. Det är alltid roligt att gå på bröllop och njuta av en dag helt i kärlekens tecken. Själv blir jag alltid tårögd på bröllop, oavsett hur nära brudparet jag står. ;)

    Tack rara du för dina alltid lika fina och omtänksamma ord hos mig. De värmer så gott kan du tro och får mig att le stort. Tack! :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Vilken blomprakt, så fina buketter man kan sätta ihop där. Jättefin plantering du gjorde, och i en fin kruka.
    Ha så roligt på bröllopet
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Oj, först trodde jag att någon av de dina skulle gifta sig. Men så roligt att ni blev bjudna och vilket trolleri med korgarna! Hoppas allt gick bra och ha en fin söndag också! ♥

    SvaraRadera
  8. Underbart härligt med bröllop!! Korgarna blev superfina och blommorna kan bli fantastiska!

    Kram Elin och Emelie, två Fiffiga Systrar

    SvaraRadera
  9. Så härligt med blommorna på hötorget och så fin kruka du planterat i vid entren! Så härligt med bröllop oxå! Var nånstans i Dalarna var du från?..jag som nyss varit där!:) Kram

    SvaraRadera