tisdag 19 juli 2011

Lite Dalainspiration

Jag hoppas att ni alla mår bra denna härliga sommar.
Visst vill vi alla vara mest ute under den här tiden men igår
regnade det lite och då passade det bra att vara inomhus
och fixa en del saker
.
Jag har blivit inspirerad av tjejen med bloggen
Designe som skrivit en del om Dalarna där hon var på kurs.
Jag har själv mina rötter där så nu vill jag göra ett rum med
lite föremål i från det landskapet.
Kudden från IKEA tycker jag verkligen är prisvärd och så fin.

Helst skulle jag vilja ha Carl Larsson-bården igen. Vi har en
rulle ligger i källaren så det kanske blir något till hösten:))

Apropå Dalarna så fick jag de här trädgårdshandskarna av
Anna och de heter Tällberg. Mönstret på dem är från
Leksandsdräkten och det var kul eftersom jag har den dräkten.
De var så fina så det känns nästan synd att använda dem.

Fönstertvätten gick jättebra då jag "anställde"
en spänstig kille på 55 år som klättrade så bra
upp och ned. Fönstren blev helt ok dessutom:))

Imorgon tar maken och jag ledigt från fönstertvätt och
jobb i Lissboden och då tar dottern och sonen över en stund.
Det finns fortfarande en del kvar av garagerean och nu säljer
jag tre betala för två.
Ni är välkomna kl 17.30-20.00.

Jag önskar er alla en fortsatt fin sommarvecka!
Kram/Maria

7 kommentarer:

  1. Tittar in mitt i natten här och vill säga att du och jag har åtminstone två saker gemensamt - kudden och en 55-åring som tvättar fönstren!
    Ha det bäst! ♥

    SvaraRadera
  2. kikar in för första gången och lämnar ett litet tassavtryck.. Så mysigt med ett dalarum! Vi tillbringar mycket tid där då min sambo har stuga i torgås. mvh emelie

    SvaraRadera
  3. Gomorron
    Då har du semester nu, skönt och vara ledig från allt. Väldigt bra också och få hjälp med fönstren, för det ser ut och vara många rutor.
    Jättefin kudde, det räckte med den för och ge fin dala-känsla.
    Ha nu en härlig ledighet
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hej min vän! Vad skönt att ha en egen fönsterputsare:)Skönt också att ni får lite ledigt njut och ha det så gott! Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Så fin kudde.
    Ha en fin helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Vilken händig fönsterputsare du anställde :)
    Från Dalarna kommer verkligen många vackra mönster!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Såå vacker kudde! Så härligt att få fönstren tvättade!:) Det fick jag göra själv!.. Hoppas ni har det bra! Här är otroligt varmt och fuktigt väder just nu och lite disigt!... Kram

    SvaraRadera