fredag 26 augusti 2011

Vanliga tider

 Hej kära bloggläsare!
Nu går vi mot vanliga tider igen och få menar jag att de flesta
jobbar och att hjulen rullar på. Börsen har till och med gått upp
lite den här veckan och det verkar lovande inför framtiden.

Jag fick fler presenter när jag fyllde år och bland annat den här
smaskiga boken av rara Anette:)) Det är många goda och söta
recept i den och lite av den varan vill vi alla ha trots att det
blåser GI-vindar just nu:))

Kortet får mig att tänka på den fina sommar som vi haft och visst
är det lite vemodigt att det redan känts höstigt ett tag men klara
härliga höstdagar är också något man kan njuta av.

Jag har tagit efter Lulu Carter och torkat lite sommarblommor.
När jag sitter i syrummet och tittar på dem får jag härliga vibbar
av sommaren och längtar förstås redan nu lite till nästa sommar.

Jag tänkte passa på att berätta att nu är Lissboden öppen som vanligt:

Onsdagar kl 17-20
Lördagar kl 11-15

Hjärtligt välkomna!
Jag önskar er alla en fin augustihelg och passa på att njut
ordentligt av den sista sommarhelgen!
Kram/Maria

 

5 kommentarer:

  1. Det var längesen jag torkade blommor, så fint det blev inramat. Kanske skulle prova jag också, kanske skulle prova med rosblad. Härlig bok du fick, jag är ju väldigt förtjust i sånt smaskens. Roligt att du är med i min utlottning också.
    Ha en fin helg
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Ja den boken har jag, men ärligt talat räcker det för mig att se på bilderna. Kurvorna klarar sig gott i alla fall! ;o)
    Jättefint med växtpressad konst!
    Hos oss är denna sista helg i augusti väldigt speciell då vi firar veneziaden! ♥

    SvaraRadera
  3. Fd madame vit här =)
    Hoppas att ni har det bra efter semestern och allt?
    Är sugen på nya recept att testa, väntar med spänning på Leilas nya bok.

    Stor kram Fia

    SvaraRadera
  4. Lev Vackert Butiken (www.levvackert.blogspot.com) kommer varje adventshelg i dec anordna stor julmarknad, nu söker vi hantverkare som vill sälja sina alster, boka en helg, några dagar maila vitromantik@gmail.com Det kommer bli en magisk jul hos oss! Missa ej! Det finns en stor camping och ett stort vandrar hem 100 meter från huset så bra övernattningsmöjligheter finns!! KRAM Petra Eriksson o Ingela Broling

    SvaraRadera
  5. Den boken vill jag också ha..! Det är härligt att äta med ögonen och det ätandet lägger sig inte runt magen ;o)
    Lev väl//Eva-Lotta

    SvaraRadera