fredag 24 februari 2012

Meningen med livet

 Meningen med livet har varit lite svår att greppa efter det
som hänt. Det börjar dock ljusna lite och framför allt har
det blivit bra mycket längre dagar och solen tittar fram
alltmer:))

Jag vill passar på att tacka alla er som skrivit en vänlig 
kommentar här på bloggen till mitt förra inlägg. 
De värmer mycket!

 Igår tog vi en tur till Stockholm och det blev tulpaninköp
både i blomform och en bricka från Svenskt tenn som jag
tänkt köpa länge. Nu känner jag att det är bara att unna 
sig saker i livet. Jag tänker inte gå och vänta på att vare sig
köpa eller göra saker som jag tänkt på.

 Utanför Grand hotell hade de satt vide i krukorna så
då gjorde jag detsamma när jag kom hem. Granarna hade
gjort sitt nu när våren är på intåg.

 I Lissboden har det börjar komma hem saker från mässan.
Den här krukan och vasen kom hem från Olsson&Jensen.

 Glas i form av små söta vaser och lyktor på det fina
brickbordet från Affari.

Vaserna blev fina på en bricka och det går inte åt så
mycket blommor till dem heller:))

Jag önskar er alla en fin vintervecka med våriga inslag!
Kram/Maria

13 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt ibland, att man måste gå igenom svåra och tunga sorger för att inse.
    Brickan är verkligen fin och den är du värd <3.
    Nu hoppas jag på sol och en härlig vår!!!

    Stor kram Fia

    SvaraRadera
  2. Maria Maria, usch vad livet är hårt ibland. Gott och höra att du känner lite vårkänning och du har bra inställning, lev här och nu.
    Videkissarna är så fina, skulle behöva städa ute här också. Ligger gammalt granris och lite annat som ska bort.
    Ha en bra helg, vänd näsan mot solen och lyssna på fåglarna.
    Stor kram till dig goa bloggvän
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. just det - meningen med livet är att använda det - så mycket vi bara kan...........inte vänta - utan bruka det
    Jag påminns om det dagligen och ändå kan det vara svårt att efterleva.........
    Det ska bli fint att titta in till dig igen - kram från gisela

    SvaraRadera
  4. Härligt att läsa dina kloka ord och att du ser ljuset i tunneln.
    Finfin bricka som det var bra att du unnade dig
    kram//Eva-Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej vännen, vad skönt att det känns något bättre! Men visst är det så, det är ingen idè att vänta med saker vi vet ingenting om morgondagen, livet kan förändras så fort. Må så gott du kan och carpe diem! Varm kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  6. Visst är det så, en människas liv är så kort och varför vänta? Så skönt att det blir vår med vide och allt nytt! Önskar dig en fin helg som du låter dig njuta av! ♥

    SvaraRadera
  7. Åh vad jag känner med dig Maria!
    Livet är tufft och att leva här och nu och fånga alla tillfällen att njuta är viktigt. Jag har haft en hel del sorg i mitt liv, pappa gick bort endast 53 år, min sjukdom och för ett år sen avled min bröstvän som jag lärde känna på sjukhuset när jag blev sjuk....
    Ta hand om dig och kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Maria, hoppas du haft en bra lov! Mats var inne på skolan snickarklädd så jag gissar att du gett honom nya fina uppdrag där hemma ;)
    Vad kostar krukan du har vide i? Skulle vara snygga utanför växthuset. Och vad kostar den vita krukan på fot med öron, påminner om en soppskål, jättefin!
    Ses på måndag Kram
    Helena på exp

    SvaraRadera
  9. Hej vännen,
    Vad härligt att höra att det är lite bättre. Helt rätt att köpa det man vill ha direkt (om man har möjlighet förstås). En sån bricka hr jag fast med svart botten. De är så fina.
    Sköt om dig.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!
    Vad skönt att höra att det känns lite bättre och visst är det härligt att våren är i antågande:)

    Vad mycket fint du visar!

    Sköt om dig och fånga dagen!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Hej Maria!

    Visst är det så att livet och hur vi lever våra liv får ett helt annat perspektiv då vi förlorar någon som står oss nära. Mitt i kaoset av känslor, smärta, sorg och saknad kommer tankarna på vår egen dödlighet och hur vi vill leva de dagar vi har kvar. En känsla av skyldighet att leva sitt liv till det yttersta för att hedra sig själv men framförallt de som aldrig fick chansen. Så visst gör du rätt som inte låter livet vänta Maria, utan lever här och nu. Till 100%.

    Tänk vad gott lite sol och varmare temperaurer kan göra för en vinterrött själ. Och ljuset. Detta nderbara ljus som erövrar allt mr av dagen. Underbart!

    Din vide är bara helt ljuvlig. Jag tror minsann att jag ska göra som du och ta upp mina enar ur urnorna och fylla dem med fin vide istället. Du inspirerar vännen. :)

    Ta hand om dig Maria och ha en fin vecka.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Hej!
    När min far gick bort en fredag på eftermiddan, bara sådär, helt plötsligt! fick vi nog en tankeställare att man kan man bara gå och dö, jo döden är glups och oberäknelig hänsynslös ... orden fick jag som tröst av min bror som är läkare. Man får ju hela registret av känslor sorg ledsen arg... m.m det är väl detta som kallas LIVET

    SvaraRadera
  13. Livet är oförutsägbart, aldrig kan man veta vad morgondagen bjuder på. Skönt att det känns lite ljusare för dig, och åtminstone här skiner solen nu, så det gäller att passa på. Man behöver nog unna sig lite nu som då, inte alltid skjuta allt på framtiden. Ha det så gott med din familj. ♥
    Marianne

    SvaraRadera