tisdag 9 april 2013

Dags för nya tag!

 Jag skrev mycket om njutning i mitt förra inlägg och
visst har det blivit mycket av det sista tiden, särskilt 
vad det gäller mat och dryck:)
Det är härligt men till slut säger magen ifrån och det blir
faktiskt inte lika gott att njuta när det blir vardag av det.
Med andra ord är det skönt med vanliga rutiner igen.

 Jag har fått dille på hyacinter och på Hötorget köpte jag
både de ljuvligt rosa och cerisa som jag dukade med
i helgen. Jag tycker vi behöver färg nu när det
fortfarande är grått ute i väntan på den begynnande
grönskan.
Det blev några skott som passade bra till den lilla vasen
på köksbordet.

 Nu har jag fått hem fler sjalar och väskor från Ceannis
 Visst är de underbara och somriga i färgerna.
Månadens erbjudande är 100 kr rabatt om du köper
både väska och sjal.

Nu ska jag fixa värmeljus i mina ljuslyktor från Iitala 
och njuta en stund framför TV:n med maken.
Färgen på lyktorna får mig att längta till en stundande 
resa till havet och varmare breddgrader.

Må så gott allesammans och njut lagom!
Kram/Maria

1 kommentar:

  1. Jag behöver också massor med färger nu. Väskorna är jättesnygga!!

    Resa till Medelhavet skulle sitta fint, Kram Marie

    SvaraRadera