måndag 15 juni 2015

Trevlig sommar!

 Sommarlovet har börjat och efter en kort tripp till sydligare 
breddgrader är vi hemma igen och nu återstår packning i 
fyra veckor innan  flytten är fullbordad.
Vi har som tur är snälla vänner och släktingar som kommer
att förbarma sig över oss så att vi har någonstans att bo nu
när vi är "hemlösa" i nästan fyra månader.

 Jag har lyckats sälja det mesta som vi inte ska ta med oss till
Mora men fortfarande återstår en del, bl a den här väskan och 
sjalen till som jag säljer för 500 kr tillsammans:)

 Sex tallrikar från Nittsjö blev också kvar från Lissboden.
De säljer jag för halva priset, dvs 150 kr/st.

Det är inte många middagar kvar på glasverandan men nu 
njuter vi för fullt av det underbara ljuset så ofta vi kan.

Jag önskar er alla en underbar sommar och nu hoppas vi
på lite varmare väder så att vi kan njuta av härliga kvällar!
Maria

4 kommentarer:

  1. Fina du och sin fina veranda! Vilka spännande tider ni har framför er.En skön sommar önskar jag dig och ett stort Lycka till med allt du har framför dig! ♥︎

    SvaraRadera
  2. Så fin du är i din sommarklänning.
    Bra att du sålt av så bra, blir ju
    enklare med flytten då. Men så mycket
    jobb, det lär ta en sommar.
    Ha det gott och kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Fina Maria. Vilket spännande kapitel som tar sin början för er nu med flytt och ert nya hus. Jag kan tänka mig att det är en hel del vemod också men tänk på allt spännande som väntar runt knuten nu och nya minnen som kommer skapas. Dessutom får nya ägare nu njuta av det hus som gjort er familj lycklig under så många år. Det är fint det.

    Jag hoppas att allt är bra med dig och de dina och att du njuter av sköna sensommardagar? Ta hand om dig vännen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Kram på dig vännen.♥ Jag hoppas att ni har det bra och att det snart är dags för inflyttning i ert nya hem?

    Ta hand om dig.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera