torsdag 8 juli 2010

Ta mig till havet......

Årets första havsbad är avklarat och det var så skönt
i vattnet nere vid Stendörren igår.
Här hemma på tomten börjar gräset gulna så nu
behöver vi allt lite regn här i Södermanland.

Det är svalare att stå inne i garaget och måla i värmen
så nu är mitt lilla bord färdigt och det passade alldeles
utmärkt i hallen under Kallholmenspegeln.
Nu är det bara golvet som behöver målas om igen.
Det var mörkare grått tidigare och nu har det ljusare
lagret börjat skavas av vilket inte är så snyggt.

Jag tycker att det är skönast att ha klänning i värmen
så det blev ett inköp på KappAhl av den här blommiga.

Välkomna ikväll kl 17-20 på fortsatt lagerrensning i Lissboden!
(Jag har plockat ut ännu mer den här veckan)

Må så gott och ha en härlig och varm helg!
Maria

10 kommentarer:

  1. ha en fortsatt bra sommar.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar klänning. En sån vill jag också ha. Bordet blev ju toppen.
    Ha det så skönt vid havet
    Fast just det - idag har du ju öppet i Lissboden.
    Vi ses senare i sommar.Hör av dig om jag ska ta med något för påfyllnad
    kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Så fint bordet blev! Jättefint hos dig! Härligt med dopp i havet nu! Jag vill också gå klädd i lätta sommarklänningar nu! Tidigare somrar har man fått gå mera påklädd! Önskar dig den bästa av dagar! ♥

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också klänning, och tittar ofta in på KappAhl. Dom har bra kläder där. Du blev före mig med och bada, jag har inte kommit över bryggkanten än, men snart så. Och bordet blev jättefint, matchar spegeln perfekt.
    Ha en bra juli-dag
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev med bordet!
    Även här skulle vi behöva lite regn igen. Idag går temperaturen över 30 igen *pust*. Då vill man helst av allt inte ha något på sig alls...*ler*

    Ha en skön sommardag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  6. Härligt med bad i havet, dessutom är det ju så vackert vid Stendörren. Bordet och spegeln passade fint ihop, ett lyckat äktenskap;-)

    Vilken fin sommarklänning du har köpt. Ha det så trevligt ikväll, hoppas du får många besökare.

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Jag har också tillbringat dagen vid havet. Det blev bara tårna som doppades i dag men till helgen ska jag nog ta det första doppet också, intalar jag mig i alla fall :)
    Fint bord du målat!
    Ha en bra fortsättning på dagen ! Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Hej Maria!
    Här i Göteborgstrakten har det regnat hela dagen, bra för gräset och växterna iaf:) Det ska tydligen bli riktigt varmt o soligt till helgen, härligt!

    Vad fint bordet blev och en sån himlans söt klänning du köpt!

    Ha det bra,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Sörmländska skärgården är bara så vacker och Stendörren är en riktig pärla. Har tillbringat många "båtsomrar" där.
    Visst är det roligt och stimulerande att arbeta med händerna, speciellt när resultatet blir som ditt fina bord.
    Lev väl i värmen och tänk på att dricka mycket :)
    kram//Eva-Lotta

    SvaraRadera
  10. Tack för din gulliga kommentar.
    Ha nu en härlig sommar
    Vi hörs
    Kram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera