söndag 23 oktober 2011

Fantastisk helg!!!

 Efter att ha sett på Kalle Moreus för sista gången blev min 
längtan till Dalarna ännu större. Hans underbara dialekt och
goda humör kan få vem som helst att känna att livet är rätt
bra ändå.

 Dagen har bjudit på ett underbart väder och jag som trodde
att mina rosor slutat blomma, men icke. Igår plockade jag in
ännu fler i mina små vaser som jag tycker är så bra. Det 
går åt så lite blommor så billigt blir det.

Vaserna är slut i Lissboden för tillfället men det kanske är
dags för lite nya. Samtidigt har jag lovat mig själv att inte
köpa hem så mycket småsaker.
Vad tycker ni? Har ni redan små vaser hemma kanske?

 Det är inte ofta vi har ork till bjudningar nuförtiden vilket
är tråkigt. Igår slog vi dock till med lite fest och jag dukade
i mina favoritfärger för årstiden, rosa och lila.

Det blev en höstlik måltid med kantarellsoppa till
förrätt, rostade rotsaker och helstekt fläskfilé till
huvudrätt samt äppelkaka och glass till efterrätt.
Inga nymodigheter precis men alltid lika gott.

 Eva-Lotta och hennes man hade med sig Blossas glögg 2011
som har smak av kaffe. Jag har redan hört att den ska vara god 
men vi får allt vänta till november i alla fall med att provsmaka
den eller kanske inte?!?

Den här veckan blir intensiv med förberedelser inför 
utvecklingssamtalen vecka 45. Dessutom har kommunen
bestämt att vi måste fortbilda oss inom media och IT så
det blir full rulle på gott och ont.

Med den här pussen önskar jag er alla en fin höstvecka!
Maria

9 kommentarer:

  1. Hej goa bloggvän! Glögg med kaffe låter gott vill jag också prova snart! Visst kan man bli sugen på Dalarna när man hör dalmål, längtar också dit i bland! Må så gott och ta hand om dig i din hektiska vecka! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Den där glöggen måste jag nog ta och köpa också :)
    Så fint du dukat till er middagsbjudning. Jag var och tittade på mina rosor i dag och de envisas ännu med att blomma. Jag borde nog plocka in dem så att man får njuta mer av dem.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Det är jättefint och duka och pynta med småvaser, du har gjort en jättefin dukning.
    Och visst är det ju så roligt med ett kalas, men som du säger det blir inte så ofta. Är lite tveksam till den glöggen, jag gillar ju kaffe. Men i glögg... väntar och låter blogglandia recensera.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig bjudning ni hade! Låter gott! likaså glöggen har jag lagrat för kommande tider. November är faktiskt intensiv med fortbildning och föräldrasamtal. man får ta en dag i taget och njuta där emellan! ♥

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig middag ni bjöd på till ett vackert dukat bord. Ja de röda skulle passa bra nu till jul i Lissboden. Det finns ett med 8 mm pärlor också. Dessa är 12 mm. Och så örhängen...
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Tack för en trevlig kväll med, som alltid ljuvligt god mat, smakrikt vin och trevligt sällskap. Portvinet var bara sååå gott!
    Kram//Eva-Lotta

    SvaraRadera
  7. Ja här har du en som är i farten tidigt, fast inlägget var förberett. Jag bara trycker ut det och sen kör jag mannen. Ryggen krånglar ju fortfarande tyvärr. Jag kan inte göra headrar heller, väljer bara bilder och så fixar sonen resten. Fast han ska lära mig.
    Ha det gott vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Vilken fin dukning!
    Och maten lät jättegod!

    SvaraRadera
  9. Hej Maria!
    Vilken vacker dukning, ser jättemysigt ut!

    Såna där små vaser har jag kikat efter, de är jättefina:)

    Jag brukar försöka hålla mig med att dricka glögg tills det blir första advent, får se hur det går i år, den med kaffe i låter god.

    Ha en trevlig eftermiddag!

    kraam Jenny

    SvaraRadera